RODZAJE KOMPETENCJI

Wszyst­kie wymienione rodzaje kompetencji są konieczne w zawodzie nauczyciela i dla nie­go charakterystyczne, przy czym kompetencje praktyczno-moralne należy traktować nadrzędnie w stosunku do kompetencji technicznych (B. Pituła, 1999, s. 30). Ciekawym spojrzeniem na zagadnienie kompetencji nauczyciela jest wyszcze­gólnienie kompetencji autokreacyjnych, które umożliwiająnauczycielowi rozwój jego osobowości i spełniające najważniejszą rolę w procesie kształcenia nauczycieli. Kom­petencje zmieniają się w czasie oraz zależą od aktywności zawodowej podmiotu, zatem jest kategorią podmiotową i dynamiczną (B. Pituła, 1999, s. 31).

 

Witaj ! Nazywam się Karoliną Ziątecka na co dzień studiuje komunikacje społeczna na uniwersyteckie Warszawskim. Ten blog to moja pasja. Mam nadzieję, że wpisy jakie tutaj znajdziesz będą Ci się podobały i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.