NACISK NA EMPIRYCZNE UWARUNKOWANIA

Kładł duży nacisk na empiryczne uwarunkowania, jakim podlegają wizje świata, wy­twarzane przez poszczególne wspólnoty: w plemieniu Hopi np. główną kategorią semantyczną jest „oczekiwanie”, „spodziewanie się , co łatwo zrozumieć, gdy zważymy, jak dalece życie tych Indian podporządkowane było bezustannym zmaganiom ze złym klimatem, nieurodzajną ziemią, koniecznością planowania długo­trwałych przedsięwzięć, które pozwoliłyby wydrzeć jej skąpe plony, oraz okazywaniu cierpliwości i wytrwałości, bez której wszystko to może zakończyć się niepowodzeniem. Whorf pisze przy tej okazji wprost: ,(…] wszystkie te czynniki ukształtowały językowe wzorce Hopi i same zostały wtórnie przez owe wzorce ukształtowane. „Zdrowy rozsądek” jakiejkolwiek zbiorowości nie jest więc creatio ex nihilo, poprzedzającą i umożliwiającą wszelkie poznanie.

Witaj ! Nazywam się Karoliną Ziątecka na co dzień studiuje komunikacje społeczna na uniwersyteckie Warszawskim. Ten blog to moja pasja. Mam nadzieję, że wpisy jakie tutaj znajdziesz będą Ci się podobały i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.